Het is een trailer met 1 as, ongeremd, type N1 KO 750, lengte 5.60m. –6.65 m. en 1.90m breed.
Het gewicht van de trailer is 210 kg.
Het gewicht van de sloep is volgens opgave van de bouwer 450 kg.
Voor de riemen gaan we uit van 30 kg.
Dus totaal moet er 690 kg getrokken worden.
De trailer heeft 5 kielrollen, 2 kimrollen en 2 opdraaibare stempels.
Verder is er een lier om de sloep gecontroleerd in en uit het water te lieren. Vlak voor de lier zit een extra steun met 2 rollen om de boeg te fixeren.
Aan de achterkant zit de lichtbalk die in- en uitgeschoven kan worden. Uitgeschoven met de sloep op de trailer en ingeschoven zonder sloep.
Verder zit er een 13-polige stekker met een verloopstuk naar een 7-polige stekker. De lichtbalk moet bij het traileren losgedraaid en verwijderd worden. De stekker eerst naar links draaien dan er uit halen.
Aan de achterkant zit tevens een plek om het nummerbord te bevestigen. Omdat het totaal gewicht beneden de 750 kg blijft moet dat hetzelfde nummerbord zijn dan van de trekauto. Na gebruik het nummerbord dus weer meenemen door de chauffeur.
Op de trailer zit een kantelmechanisme. De borgpen dient bij het traileren te worden verwijderd en voor het transport weer te worden aangebracht. Hierdoor komt de sloep gemakkelijker met de juiste hellingshoek op de trailer.
Ten slotte is er een eenvoudig disselslot om diefstal te voorkomen. Slot altijd meenemen tijdens transport. De sleutel is bij Oeds en Judith (Herbergier).